nuffnang

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

TiDaK tErLaLu mEmEnTiNgKaN kEsEmPuRnAaN

TeTaPi SeLaLu iNgInKaN yG TeRbAiK UtK DiRi sEnDiRi

Tuesday, October 26, 2010

checklist 12 months be4 wed

12 months be4 wed
bisik2design.



1 year 2 go...eish..tgk mcm msh awal ja kan nak urus itu ini...hahaha besala xcited sgt nak khwn ni...tp percya atau tidak thn lepas sya ada terbaca buku mljh pengantin tak igt pula keluarn bulan brpa..tp cover dia diana daniele c cntk manis tu...hehehe...d dlm mljh tu dia ada sertakan Panduan Perancangan Perkahwinan..huh...dgn xcited nya aku teliti btl2 apa yg mau di rncg ..dan start perancangan 12 Bln Sebelum..uishh...smbl aku baca smbl aku brfkr smpai mcm gitu skali nak rncg wedding ni...fening aku tgk...dlu2 spttnya aku da khwn da tp ats sbb2 tertentu di tunda masa tu x 6 bln be4 khwn...fkr balik mmg x sempat nak rancang itu ini..lebih2 lg aku ni jeniisssss cerwt...haaa sian tunang aku ni kena terima jg crwt aku ni..hehee...ok smbg ceta semula...majalah pengantin tu da bg senarai 12 bulan sblm ...n every month dia da bg senarai pa yg perlu disediakan...panduan ni sgt2 berguna bg aku yg jeniisss crwtt...aku rs ramai jg org tercari2 list mcmni...ole itu sy akan share setiap bulan list yg perlu d buat mulai 1 year more 2 go... sehingga d hari bersejarah berlangsng...:)...jom kita tgk pa yg perlu di bt pd 12 bln sblm ni...( list2 d bwh sy akan short form ayt2nya utk muda d baca lenguh baca pjg2 hee)


1) brbincang dgn tunang serta kluarga kedua2 belah pihak berkenaan tarikh dan wktu brnikah..( mstla ni bnd pertma kena bincg klo x nak rncg pn ssh kan...)

2) mengatr bajet sma ada kos rendah,sederhana @ mewah ( ini prkara plg penting klo x kucar kacir nak cr bajet huh )

3) mneliti lokasi majlis sma ada akn d lakukan d hotel, dewan @ rumah

4) mrancang jamuan yg perlu dihidangkan kpd tetamu sma ada berhidang @ buffet


so..smua d ats da lngkp aku isi..hsl prbincangan kita org akan nikah pd 7oct 2011 n sanding pa 9oct 2011.  bajet pula kita org nak yg simple means mjlis yg  sederhana :)..tmpt pula fmly2 sy lbh suka bt d uma jd x pyh pening2 plh tmpt plh ja uma sndr.heheh n klo da  dpt d uma tu cnfrm la fmly aku nak mknn brhidang sndri bab2 ni aku on sja x mslh x crwt sgt sal bab2 ni mem lg byk penglmn bab2 mcmni.aminn selesai 1 bab..klo bole angan nak khwn ala2 garden wedding tp bajet ikt kemampuan diri...first wish x kesampaian second wish nak cari lg ...x dpt second wish..third wish la kena guna.....hahahaa...

No comments:

Post a Comment